Série des boîtes

This series of historical thuna cans from Groix is based on the lino adapted for silkscreen, enlarged from 20x30 cm to 60x80 cm. So various details wurden verändert. Applying des couleurs acrylique again changes were made on the letterings. A set of 20 silkscreen prints has been made.


This version of boites de thon de Groix uses a light prussian blue frame, a colour created by Heinrich Diesbach and Johann Konrad Dippel in Berlin 1704 from ground bones and blood, thus aussi s’appelle Berlin blue. Cette Preußischblau je remember was the first Geheimtinte I used as child experimenting with chemicals, one being Blutlaugensalz, ferrocyanure de potassium. The chemical composition is Fe7(CN)18(H2O)x where 14 ≤ x ≤ 16. Le bleu de Prusse has been used for the uniforms of the Prussian army. Il y a aussi des variations francais, Bleu Napoleon et Raymond’s blue. Turnbull’s blue, mit einem Stich ins Violett, made from rotem Blutlaugensalz, Pariserblau or Miloriblau washed kalifrei, all share the similar chemistry. Le bleu est aussi found at bateaus de l'Ile, die die thunas heimbrachten. Les couleurs des boites are the Originalfarben, the background is acrylic lasiert. The character of the print is still preserved, et la peinture acrylique sur toile ist ein reicheres Medium als Aquarellfarbe auf Papier. Acrylic painting a été inventée au Mexique vers 1905 par les chimistes avec les maîtres peintres muralistes. Les fresques réalizer à l’Auberge de Jeunesse are acryliques as well.



Merci de Catherine et Frédéric pour l’exposition des lichens, learning about their use à Groix Segeltuch rot zu färben. Les lichens, symbiose, l’union intime d’algues microscopiques (cyanobacteria) et de champignons. Rocella species growing an felsigen Küsten, traded in Madagascar and Sansibar, sont une source d’orseille, braunroter bis violetter Flechtenfarbstoff. Orcein, « natural red 28 « , consists of at least 14 phenoxyzines. Le toile der Thunfischbüchsen reflects les sails des thoniers, at a time when the conserveries were established à Groix.



For Rocella tinctoria possibly used à Grèce in ancient times, länger bekannt im Orient, il y a une rich histoire of orseille-Fabrikation der Oricellaris und Rucellaris. Around 1859 Halaine developed a procedure to generate 3 produits d’orseille: eine amaranthrote Seidenfarbe, eine rosarote und “orseille solide”. Then synthetic Anilinfarben began to dominate, und die Segel wurden bunt.



Noir et blanc are sometimes called the deux couleurs fundamentale d’art. Schwarzweisskunst. Bien connu sont des black and white works of Bauhaus design. Un autre approach est la projection backwards of fotografic or film motives into times where couleurs in such media have been ungewöhnlich. Times before colour TV commencé, times where les magazines était noirblanc. Les boîtes found à la décharge de Groix were made in the 60ies, un temps revolutionaire, Ende einer Manufaktur. At a time where schwarz-weiß Fotografie lebte, und wir die Abzüge selbst machten, now par insertion of a Speichercard in the slot of an automat.


Keine Kommentare: